DECEMBER - NJUTA AV JULEN

Välkommen December!
Det var ett väldigt bra tag sedan jag bloggade. Tiden finns inte till just nu så mycket. Det är jobb, Alessio, sambo, fritid, min lilla familj och min graviditet. Dessutom går tiden så fort. Veckorna och dagarna försvinner. Lillebrors ankomst närmar sig nu. Inte långt kvar. Man vill njuta av sista tiden med lillebror i magen också. 
 
(null)

(null)


Iallafall har jag jobbat mycket och vi har umgås med våra familjvänner. Också varit i Skåne över en helg och bara vara med familjen och julpyntat hemmet. Snart är julen här, hur galet är det inte?!
Jag ska bara jobba i 3 veckor till och sedan startar mitt jullov samt mammaledighet. Då blir vi tvåbarnsföräldrar. 
Nu när jag har julpyntat hemma är det annorlunda än förra året, denna gången är Aleo mer medveten och ser julpyntet på annat sätt. Först blev han rädd och vägrar komma in genom dörren då han såg tomten, julbocken och julgranen. Han grät och var rädd och ville bli buren. Han vågade inte gå förbi tomten som stod glatt i hallen. Det varade hela kvällen och morgonen dagen efter. Jag förklarade att dem är snälla och vill bli hälsade varje dag och inte är farliga. Att han kunde välja själv att klappa eller vinka. Det gick bra och funkade, till tomten vinkar han och julbocken klappa han. Det gör han varje morgon och kväll nu. Så gulligt! Julkulor som hänger i granen tar han och leker en stund och hänger tillbaka. Men han tror dem är som bollar haha. Än så länge ha inget gått sönder. I helgens var vi i skåne och då fick Aleo av sin mormor en egen tomte med lampa i som han blev lycklig av. Kul att se att från vara rädd till att nu älska dem. Det är så mysigt med julpynt nu. Nästa vecka ska vi ha julbak hela familjen. Extra mysig när man får julbaka med sitt barn som får vara med och göra själv. Bara familjen, mysigare än så kan det inte bli. Mer planerat under julen det finns inte förutom jobb och julbak. Vi ska bara njuta av julen och familjen. För sedan kommer lillebror som kan komma när som helst under julen/nyår. Därför är det också svårt att planera saker. Och skönt att bara vara sista tiden. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Ja vår jul går på grått, silver, vitt och guld. Fina färger som jag är besatt av. Kan inte ha andra färger än dessa. Iallafall inte rött även som det är julens speciella färg hehe. Det ser iallafall juligt ut och det är huvudsaken. Juligt och mysigt.

Vi får se hur mycket mer jag hinner blogga och hur ofta. Men det kommer inlägg när det kommer. 
Det är mycket som händer med Alessio i hans utvecklig och växande. Språket som utvecklas som sjutton. Ännu mer ordförråd. Galet hur vi kan kommunicera nu. Det är på ett helt annat sätt. Lättare och roligare. Det ska jag försöka blogga mer om. Det var längesedan jag berättade om honom sist. Men det kommer. Han växer och växer. Vår stora pojke som är ett riktigt barn och ingen bebis. En grabb. Vår son. 

(null)

(null)

 
Just nu ska vi njuta av julen och sista tiden av graviditet. Ciao<3





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0