ATT VARA TVÅ ÅR ÄR LIKA MED FANTASTISKT

Alessio har varit två år i nästan två månad och ni anar inte hur mycket som har hänt. Mycket som har utvecklas. Enorm skillnad från när han var ett år. Absolut är det någon skillnad men inte hade jag förväntat mig en sån enorm skillnad. Det är självklart alltid något nytt med ålder under åren. 
Att han är två är en riktig rolig ålder, wow. 
Så mycket han pratar och förstår och dessutom minns saker. Att vi kan pratar med varandra. Vi frågar och han svarar tillbaka. Han säger vad han vill, han berättar, han förklarar. Det är fantastiskt. 
Älskar när jag hämtar honom från förskolan och han berättar på vägen hem vad han har gjort under dagen. Han ber om hjälp när han vill vi ska hjälpa honom, oftast vill han alltid försöka själv. Han tycker om att lista ut hur man gör och kan göra. Och säger vi något på morgonen som vi ska göra på eftermiddag så kommer han verkligen ihåg det. Han vet ordet lova och att man ska hålla det. 
Alltså han är en riktig grabb som vet vad han vill. Hans personlighet ökar och utvecklas och den är tydlig. En fin och rolig personlighet har han. En sån enorm engeri har han också som han jättetydligt har fått från sin mamma. Ju äldre han blir desto roligare blir åldern. Det är väldigt roligt att få följa med på hans resa. Så mycket jag har att se fram hans resa i livet. Alla nya utvecklingar med språket, lärande och allt annat!
 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0