LIVET ÄR INTE ENKELT

Alltså som tiden går...
Tiden till bloggen finns inte alls som förut. Det är inte lätt på tvåbarn och inte lätt med livet. Man försöker också prioitera livet man gör. 
Varje dag händer det saker och varje dag försöker man också bara vara. Ta vara på tiden med barnen och familjen och livet. 
Iallafall...
Vår förstfödde har fyllt två år, kan ni fatta att vi har en tvåring, att vi för två år sedan blev föräldrar. Och vilken skillnad från att han fyllde ett. Han är mer medveten och förstår. Så roligt att se. Vi sjöng på morgonen in till hans rum med presenter och en dount kaka med ljus på som han fick blåsa ut. Han uppskattade verkligen det. Han blev så glad. Han var så lycklig över presenterna han fick och ville inviga alla på en gång. Vi åt frukost och lyxade till det med nybakade scones och amerikanska pannkakor. Under dagen lekte vi en massa och bara lekte. Farmor kom på besök och firade honom lite grann med middag och lek. Släkten och vänner ringde och grattade. På kvällen var han SÅ nöjd och däckade på direkten men han hade dock svårt att lämna sina nya leksaker. 

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 
Vi hela familjen har varit på besök i Skåne och träffat släkten. Det var så mysigt. Man åker inte ner så ofta. Att få träffa min familj, barnen släkt finns ju inget bättre. Det är bara så mysigt. Att umgås och snacka om livet. Vi fick även träffa en ny medlem i släkten. Lillasyster Rhode och Didde har fått sin flicka som vi fick träffa för första gången. Ny kusin i släkten. Vi passade på att fira för Alessio med släkten. Det var så mysigt och Alessio uppskattade det. Han var nöjd. Tema som har allt med bil och göra körde vi på. Det var roligt. 
Ibland önskade jag att jag kunde bo nära min familj även om jag är tacksam för livet jag ha i Örebro och känner mig hemma här. Det var en mysig men snabb minisemester. Längta tills vi ska åka ner igen
 
(null)

(null)

(null)

(null)

Alessio går till förskola som han älskar att vara på och jag njuter av mammaledighet att få lära känna August. Det är vardagsrutiner varje dag. Barnen vaknar och vi förberedder inför förskola för Alessio. Han är där under dagen 9-14. Under dem timmarna åker vi iväg och träffa vänner eller på ärende eller bara är hemma. Vi myser han och jag innan vi hämta hem Alessio. Sedan bruka det vara mellis och laga middag till pappan kommer hem och sedan leker vi innan det är läggdags för båda barnen. Båda barnen lägger sig halv 7. Samma sak varje dag. Och varje dag i varje timmen njuter jag av stunderna med barnen och livet.  Resten av dagar och timmar hittar vi på myssaker med familjen både hemma och ute, träffa vänner. Ut på utflykter, ut på äventyr. Så varje dag går tiden jättefort och man vill bara ta vara på den. 
Vi lever livet!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0